miercuri, 26 noiembrie 2008

Despre religie

Am inceput ziua prin a ma trezi la 10 fara un sfert, una dintre placerile mele. M-am lasat influentata de reclama de la Nescafe si  mi-am facut si eu un 3 in 1. Am mai invatat ceva la chimie, pentru ca azi am avut teza (sper ca am facut destul de bine) si apoi am mai citit cate ceva pe bloguri. 
In ultimul timp am observat ca nu mai intereseaza asa de mult religia. Sa luam de exemplu religia crestina. De ce sunt crestina? Pentru ca asa am fost botezata, nu am ales eu. Este corect sa te numesti crestin pentru ca ai mostenit asta? Nu ti se lasa dreptul de alege. Incep sa cred ca religiile au fost create pentru a controla lumea.
In trecut, cum puteai controla lumea, pe cale pasnica, fara a da de banuit? Creand o religie si dandu-le oamenilor motive bune de a crede in ea. Cred ca lumea a fost creata prin Big Bang. Care sunt sansele sa fie facuta de Dumnezeu? 50%? Sau poate Dumnezeu a facut Big Bang, astfel ambele versiuni sunt reale. Nu spun ca nu a existat Iisus. 
Cineva mi-a spus ca sunt atee. Dar cred in Dumnezeu, doar ca nu am 'ritualurile' invatate la religie. Duminica nu ma duc la biserica, nu ma inchin cand trec pe langa biserici, nu spun rugaciuni seara sau la masa. Asta ma face mai putin crestina?
De ce te inchini cand treci pe langa o biserica? Crezi ca te va ajuta Cel de sus? Sau vei avea noroc? Norocul nu prea tine de credinta, deci cele doua nu se potrivesc. Daca ai scapat de o nenorocire ai avut noroc sau rugaciunile tale au ajuns unde trebuie? Si mi se pare putin indecent sa ma inchin pe stada, simt ca ma laud...uite ce mult cred in Iisus!
Astfel de intrebari ar putea continua la nesfarsit...
Si ca sa fie totul complet, azi la ora de religie ne-a dus la biserica :D Inca o chestie care ma enerveaza. Religia in scoli nu ar trebui sa fie obligatorie, pentru ca nu toti elevii sunt ortodoxi. Pentru cultura generala este interesanta, dar cam atat. 

Tu ce crezi despre religie?


7 comentarii:

N-am :) spunea...

Oamenii care ajung la concluzia la care ai ajuns si tu ii consider open-minded.

Cum am mai scris si afirmat, sunt agnostic din proprie vointa. M-am nascut ortodox dar mi-am format propria opinie privind crestinismul.. il respect, insa nu-l urmez.

Anonim spunea...

Eu unul cred ca religia a fost creata pentru a tine in frau o lume haotica.Dar si-a facut partea de lucruri rele de-a lungul istoriei (ma refer la crestinism).Sa nu uitam cate razboaie s-au tinut in numele lui Iisus.Eu unul, ma consider ateu de mult...Pentru ca am ajuns la concluzia ca pentru mine, Dumnezeu nu exista.

Unknown spunea...

Nu te cunosc..nu cunosc nimic despre tine...imi plac ca iti pui asemenea intrebari..de aceea...

isus s-a botezat la maturitate, dandu-ne exemplu.Dumnezeu ne-a dat libertatea sa alegem intre bine si rau. el ne iubeste, si-a trimis propriul Fiu ptr a ne impaca cu EL.. nu stiu daca o sa ma crezi, poate o sa ignori. sunt prea multe de spus.. am video in PC, melodii, marturii VII in care oamenii si-au spus povestea cum ISUS le-a schimbat viata....baieti din gasti din craiova..baieti ex-dependenti din BUC....



ioan cap. 3, versetul 16 :

Căci Dumnezeu aşa a iubit lumea, încât pe Fiul Său Cel Unul-Născut L-a dat ca oricine crede în El să nu piară, ci să aibă viaţă veşnică.
daca vrei, da-mi id-ul..

tu ai acum ocazia sa alegi..daca vrei sa te numesti copilul lui DUmnezeu, sa faci botezul in apa la maturitate... acesta e doar un simbol..

am 3 parti cu documentariu - Incredible Creatures That Defy Evolution -

cu subtitrare RO

nu stiu.. ce vei alege..dar imi place ca ti-ai pus astfel de intrebari...

in PLUS, doar ISUS ne duce in cer..nu cititul Bibliei, nu facutul crucii, nu maica domnului.

sunt f multe de zis, repet..

trimite-mi un mail : music_world_2007@yahoo.com

merci..

CarmenPunkGirl spunea...

ti-am dat add pe mess
daca nu o sa intri iti dau si mail

Anonim spunea...

ce ma enerveaza pe mine e faptul ca ceilalti ne obliga sa credem in ceva despre care nu avem prea multe dovezi vizibile..doar trebuie sa credem!de ce??

^Andy^ spunea...

pai cred...cam tot ce ai scris tu pe acolo O.O..e bn sa vad k nu sunt singura kre gandeshte asha:d [ si in plus..tatal meu chiar e preot..si tot nu cred in toata utilitatea ritualurilor crestine...adica..toata chestia asta ar trebui sa fie la nivel spiritual..degeaba treci p langa o biserica si faci cruce mecanic in timp c t gandeshti la masa d pranz..nu'mi plac oamenii d genul asta..]

CarmenPunkGirl spunea...

ieri, am trecut pe langa o biserica. si in fata mea era unu care vorbea la telefon si il baga pe altu in...origini. In timpul asta isi facea cruce :|